fredag 11 november 2016

Vecka 46 (14-18/11)

Hej!
Den här veckan är sista geografi-veckan. Vi gör klart våra forskningar om olika länder i världen. Ingen oä-läxa.
Sv: Diktamen på fredag. Bibba på onsdag. Det är nordiska biblioteksveckan denna vecka, så vi "kurar gryning" på måndag.
Ma: individuella läxor
Eng åk 5-6: ord till onsdag. Engelska provet blir onsdagen den 23/11. En infolapp om det kommer att ges ut.
Finska åk 5: prov på onsdag
Gy: simning på tisdag
Veckoläxa: att lära sig Luciasånger utantill.
Emil, Yamna, Vendla och Heidi har utvecklingssamtal den här veckan. Kom ihåg Check up-häftet!
Ha en bra vecka!
Annika




Diktamensmeningar
Jag är kär i en kändis.
Kjolen kostade tjugo euro.
Vi hade ingen chans att tjäna ihop alla pengarna.
Jag såg en tjäder när jag gick förbi kyrkan.
Jag tänker tjära ekan.
Jag köpte en kikare med en check.
Han kittlade mig så jag kiknade av skratt.
Pappa brukar tjata om att jag ska städa mitt rum.