onsdag 16 september 2015

Vecka 39 (21-25/9)

Hejsan!
Den här veckan fortsätter vi med medeltiden. Vi läser om Nyköpings gästabud och Magnus Eriksson. Vill berömma eleverna, för de är superduktiga på drama!
Läxa till fredag: läs s 84-87 i historiaboken. Finns inläst på www.lemland56.blogspot.com.
Vi har oftast skriftliga förhör i OÄ. Vi tycker det är bättre, eftersom det inte blir så mycket att läsa som till ett prov. Dessutom försöker vi avdramatisera det här med att ha test. Det är en träning som allt annat, och inget att bli nervös för.
I svenskan fortsätter vi med j-ljudet och läsning. Diktamen till torsdag.
Eng åk 6: ord till torsdag
Ma 5: individuella läxor + tabellerna
Ma 6: veckans mål
SOL-avslutning på onsdag 23/9 kl 18.30.
Skolfotona är klara och kan hämtas från GE-foto.
Nya reflexfodral finns ombord på bussarna till er som använder busskort.
Torsdagen den 22/10 är det skolmästerskap i simning. Tävlingarna sker kl 13-15. Sträckan är 50 m. Den som vill delta får anmäla sig till mig.

Den här veckan vikarierar Jessica Sundström mig på torsdag och fredag, eftersom jag far till bokmässan i Göteborg. Måndagen den 28/9 är Mirke Tötterman min vikarie.
Ha en bra vecka!
Hälsningar
Annika

Diktamensmeningar:
På julen lyser många hemgjorda ljus.
- Jycken jamade, ljög Jesper.
Ljusa färger gillar jag bäst.
Egentligen vill jag jobba nu genast.
Hjalmar gör konstiga ljud.